Συνεργασίες

Την Πέμπτη 19 Μαϊου 2022 στο χώρο του σχολείου  οι μαθητές μας υποδέχθηκαν με χαρά τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κομοτηνής. Όλοι μαζί έφηβοι και νήπια πέρασαν δύο ώρες συμμετέχοντας σε διάφορες κινητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες  με την καθοδήγηση των κ. Καζάκα Στέλλας και Τριανταφυλλιάς Λέου καθηγητριών Φυσικής Αγωγής.

Οι μαθητές μας γέμισαν με όμορφα συναισθήματα αφού τους δόθηκε η ευκαιρία να μοιραστούν στιγμές προσφοράς, χαράς και δημιουργίας και εξέφρασαν την επιθυμία και στο μέλλον να τους δοθεί η δυνατότητα να συναντηθούν και πάλι με τους μικρούς τους φίλους.

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ  ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ 5 «ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ» της Αυτοαξιολόγησης 2021-22

Ανάμεσα στα άλλα :

  1. Υλοποιούνται  και αναπτύσσονται οι συνεδρίες ομάδας γονέων/κηδεμόνων σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΩΡΑΧΩΡΟΣΘΕΜΑΤΙΚΗ
Τετάρτη 9 Μαρτίου 202218.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΨυχοσεξουαλικές Διεργασίες της Εφηβείας
Δευτέρα 21 Μαρτίου 202218.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΕπικοινωνώντας με τον Έφηβο – Όταν η Σύγκρουση είναι Αναπόφευκτη
Δευτέρα 11 Απριλίου 202218.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΠροσδοκίες και Ματαιώσεις Γονέων και Εφήβων
Δευτέρα 9 Μαΐου 202218.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΠροτείνεται η  θεματική  να συναποφασιστεί από την Ομάδα Γονέων / Αποφασίζεται κοινή συνεδρία γονέων – εκπαιδευτικών με στόχο τη δυνατή ανάπτυξη  αμφίδρομης ενσυναισθητικής στάσης στη βάση της ανταλλαγής  προβληματισμών στην κοινή αντιμετώπιση εφηβικών/ μαθητικών συμπεριφορών.
  • Υλοποιούνται  και αναπτύσσονται οι συνεδρίες ομάδας διδασκόντων της Α΄ Γυμνασίου σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΩΡΑΧΩΡΟΣΘΕΜΑΤΙΚΗ
Πέμπτη 24 Μαρτίου 202212.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΠροσεγγίζοντας τον/την « δύσκολο/η » μαθητή/τρια
Παρασκευή 13 Μαΐου 202212.003ο  Γυμνάσιο ΚομοτηνήςΠροσεγγίζοντας τον/την « δύσκολο/η » μαθητή/τρια

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ  ΤΗΣ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ  ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ 5 «ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ»

Υλικό που παρήχθη προς αξιοποίηση

  1. Παραγωγή Ερωτηματολογίου Εισόδου στη Δράση προς τους γονείς,  προς χρήση του για την αυτοαξιολόγηση της Δράσης.

Ενδεικτικά  της αναγκαιότητας συγκεκριμένων δράσεων είναι τα αποτελέσματα συμπλήρωσής του από  15 γονείς :

  • Ποσοστό 42% συμμετείχαν γιατί νιώθουν ότι χρειάζονται υποστήριξη στη διαχείριση κάποιων συμπεριφορών του παιδιού τους  /   58% συμμετείχαν γιατί πιστεύουν πως ό, τι αφορά το σχολείο του παιδιού τους ανήκει στις άμεσες προτεραιότητές τους.
  • Ποσοστό  75% προσδοκούν  από τη συμμετοχή τους βοήθεια στον γονεϊκό τους ρόλο /  17% προσδοκούν ότι θα βελτιωθεί η σχέση τους με το παιδί τους / 8% προσδοκούν στην γνωριμία τους με άλλους γονείς και στην ανταλλαγή εμπειριών
  • Ποσοστό 92% θεωρούν ότι η υλοποίηση τέτοιων δράσεων είναι απαραίτητη γι αυτούς και τη συνεργασία τους με το σχολείο.
  • Ποσοστό 83% προσδοκούσαν από το σχολείο του παιδιού τους να υλοποιήσει μια δράση σχετικά με τη συγκεκριμένη θεματική.
  • Παραγωγή Ερωτηματολογίου Εξόδου  με  την ετήσια ολοκλήρωση της  Δράση  προς τους γονείς,   προς χρήση του για την αυτοαξιολόγηση της Δράσης.

Ενδεικτικά  της αναγκαιότητας συγκεκριμένων δράσεων είναι τα αποτελέσματα συμπλήρωσής του από  17  γονείς:

  • Ποσοστό 71% υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη Δράση του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής ανταποκρίθηκε κατά πολύ στις προσδοκίες του από αυτή ενώ ποσοστό 29% ότι ανταποκρίθηκε αρκετά.
  • Ποσοστό 60% αναφέρει ότι οι ομαδικές συνεδρίες συνέβαλλαν κατά πολύ στη σύσφιγξη των σχέσεών τους με το σχολείου του παιδιού τους ενώ ποσοστό 41% ότι συνέβαλλαν αρκετά.
  • Παραγωγή Ερωτηματολογίου αποτίμησης  της  Δράσης προς τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ,  προς χρήση του για την αυτοαξιολόγηση της Δράσης.

Ενδεικτικά  της αναγκαιότητας συγκεκριμένων δράσεων είναι τα αποτελέσματα συμπλήρωσής του από  τους 14 εκπαιδευτικούς της Α΄Γυμνασίου.

Οι εκπαιδευτικοί απάντησαν σε 3 ερωτήσεις, των οποίων οι απαντήσεις κατανέμονται με τα παρακάτω ποσοστά ανά ερώτηση:

Α. Θεωρείτε απαραίτητη την υποστήριξη του  παιδαγωγικού /  εκπαιδευτικού έργου σας από ειδικό της ψυχικής υγείας / παιδοψυχολόγο ;

85, 7   Πολύ απαραίτητη

14, 2    Αρκετά απαραίτητη

Β. Θεωρείτε ότι  οι συναντήσεις σας  με τους γονείς των μαθητών σας και με την παράλληλη εμψύχωση της υπεύθυνης  του Κέντρου Πρόληψης  «Ορφέας»,  σας βοήθησαν  να κατανοήσετε περισσότερο τους προβληματισμούς, τους φόβους και τα άγχη των γονέων / κηδεμόνων των μαθητών σας;

57, 1  Με βοήθησαν πολύ

21.4   Με βοήθησαν αρκετά                                              

14, 4  Με βοήθησαν λίγο

7, 1   Δεν ξέρω/Δεν απαντώ

Γ. Θεωρείτε ότι  οι συναντήσεις σας  με την υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης  «Ορφέας» σας βοήθησαν  στην εφαρμογή από μέρους σας  στοχευμένων παιδαγωγικών πρακτικών, ειδικά στις  περιπτώσεις μαθητών που δυσκολευόσαστε να προσεγγίσετε;

42,9    Με βοήθησαν πολύ

21, 4   Με βοήθησαν αρκετά

28, 6  Με βοήθησαν λίγο

7, 1   Δεν ξέρω/ Δεν απαντώ

Στα πλαισια του Άξονα 5: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας Σχέδιο Δράσης: Συναντήσεις – συνεδρίες γονέων και εκπαιδευτικών μέσα σε ένα πλαίσιο ανταλλαγής προβληματισμών οριοθετημένο από ειδικό της ψυχικής υγείας. Συντονίστρια Δράσης: ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ
https://www.facebook.com/photo?fbid=3330831973870692&set=gm.1377641622718909

Τη Δευτέρα 23 Μαίου ολοκληρώθηκε για τη σχολική χρονιά 2021-2022 μια σειρά ενημερωτικών /συμβουλευτικών συναντήσεων για τους γονείς των μαθητών της α γυμνασίου στο πλαίσιο δράσης του συλλόγου διδασκόντων για την ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ σχολείου και οικογένειας με την κ. Γούλα Μαρία, ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ. Ροδόπης, «Ορφέας».

Ευχαριστούμε θερμά την κα Μαρία Γούλα για την υπομονή και τις συμβουλές της. Σίγουρα όλοι εμείς που είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε μάθαμε πολλά για τους εφήβους μας, μοιραστήκαμε τις αγωνίες μας, καταλάβαμε ότι δεν είμαστε μόνοι και ότι αντιμετωπίζουμε παρόμοια θέματα, είδαμε υπό άλλο πρίσμα τους λόγους αλλά και τους τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων με τα παιδιά μας, καταλάβαμε σίγουρα αρκετά και για μας τους ίδιους και το ρόλο μας ως γονείς. Ελπίζουμε οι συναντήσεις να συνεχιστούν και την επόμενη χρονιά.

Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων η κυρία Σουλιώτη Μεταξία μας ανέφερε τα ακόλουθα:

“Η συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία προστάζει τη συνεχή επανεξέταση και αναπροσανατολισμό των σκοπών και των στόχων της εκπαίδευσης, επιβάλλοντας τη συνεργασία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.
Γι΄αυτό το λόγο,
Η ενθάρρυνση της εμπλοκής των γονέων σε μια υγιή σχέση με κέντρο το μαθητή επιζητείται από εμάς , τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο, διότι το όφελος θα είναι αμοιβαίο.
Χρειάζεται εσείς, οι γονείς, να αντιληφθείτε τη σημασία της εμπλοκής και της ενεργούς συμμετοχής σας στη σχολική διαδικασία, ώστε να τη διεκδικήσετε για το καλό των παιδιών σας κι εμείς οι εκπαιδευτικοί να επιζητούμε την συνεργασία σας, ώστε να συνεισφέρουμε αποτελεσματικότερα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των παιδιών μας. Με ποιους τρόπους ;
Είναι απαραίτητες κάποιες συνθήκες:
1. Η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, ώστε να μη νιώθει καμία πλευρά πως απειλείται. Η εμπιστοσύνη αυτή μπορεί περισσότερο να αναπτυχθεί μέσω κοινών άτυπων εκδηλώσεων.
2. Σεβασμός στις σχέσεις γονέων – εκπαιδευτικών .
Αυτή η θέση περνά ασυνείδητα στα παιδιά τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά θα σεβαστούν τον εκπαιδευτικό αν τον σέβεται και η οικογένειά τους, ενώ θα έχουν άσχημη συμπεριφορά όταν απουσιάζει ο σεβασμός της οικογένειας. Τα παιδιά θα εμπεδώσουν τον σεβασμό εάν τον καλλιεργεί η οικογένεια και ο εκπαιδευτικός με τις ενέργειες και το λόγο του. Τα παιδιά χρειάζονται υγιή πρότυπα τα οποία αναζητούν παντού, αλλά περιμένουν ιδιαιτέρως να τα βρουν στο περιβάλλον του σχολείου και της οικογένειας.
3. Επικοινωνία
Θα πρέπει να επικοινωνούν αμφότερες οι πλευρές με το παιδί και μεταξύ τους σε τακτά διαστήματα, ώστε να πληροφορούνται για ό,τι συμβαίνει στο σχολείο και στο σπίτι.

Τίποτα δεν πρέπει να μένει στην τύχη, διότι τα παιδιά θα αποταθούν είτε στους γονείς τους είτε στους εκπαιδευτικούς τους για στήριξη σε μια δυσκολία (όχι απαραίτητα μαθησιακή) όταν, ίσως, είναι πλέον αργά.

Να ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν πώς νιώθουν, αν όλα πάνε καλά στο σχολείο – στην οικογένεια (αντίστοιχα η κάθε πλευρά), τι τους απασχολεί, πώς ήταν η μέρα τους.
Και μόνο που κάποιος σημαντικός για το παιδί δείχνει ενδιαφέρον μπορεί στις πλείστες περιπτώσεις να είναι αρκετό.

Η Ενεργητική ακρόαση είναι πολύ σημαντική συνθήκη για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των παιδιών μας
Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στην ανθρώπινη επικοινωνία. Ακοή! ενεργητική ακοή. Πρέπει να αφιερώνουμε χρόνο σε αυτό που μας λένε και να μην ‘’προσποιούμαστε’’ ότι τα ακούμε.
Αν δεν υπάρχει ενεργητική ακρόαση στα θέλω των παιδιών μας υπάρχουν και μη φυσιολογικοί τρόποι να μας τραβήξουν την προσοχή. Όπως αντικοινωνική συμπεριφορά, απόπειρα αυτοκτονίας, αυτοτραυματισμοί, ζήλεια, απόσυρση, κ.α.
4. Φιλτράρισμα του μηνύματος του παιδιού
Σας προτρέπουμε να φιλτράρετε όποια πληροφορία λάβετε από το παιδί και να τη διασταυρώνετε με τους καθηγητές του, με εμάς.
Και οι δύο πλευρές να μην αποδεχόμαστε ό,τι ακούμε ως δεδομένο. Κάποιες φορές μπορούν να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις μεγαλύτερες ή μικρότερες είτε για ασήμαντο λόγο, είτε διότι παρερμηνεύτηκαν κάποιες δηλώσεις. Όλοι πρέπει να πιστωνόμαστε με καλές προθέσεις, πριν παρθούν μέτρα.
5. Εξατομίκευση
Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και μοναδικό! Μην ταυτίζετε τα παιδιά σας με τα αδέρφια τους ή με τους συνομηλίκους τους.
Με αυτό τον τρόπο τα ‘’φορτώνουμε’’ με επιπλέον ευθύνες και περιμένουμε πολύ περισσότερα ή και λιγότερα απ’ ότι πραγματικά είναι ικανά και μπορούν. Αφήστε τα, με διακριτικότητα, να δείξουν ποια είναι και τι μπορούν.
6. Επιβράβευση
Αναγνωρίστε ότι πετυχαίνουν και δώστε αξία στην προσπάθειά τους. Ακόμα και στην αποτυχία βρείτε κάτι θετικό και δώστε τους κίνητρο να είναι ακόμα καλύτεροι την επόμενη φορά. Μην αναμένετε με την πρώτη να τα καταφέρουν.
7. Οριοθέτηση
Είμαστε σύμμαχοι των παιδιών μας , τα ακούμε, τα σεβόμαστε αλλά υπάρχουν και όρια στις σχέσεις μας μαζί τους. Οριοθετώντας τη σχέση μας, μαθαίνουν να οριοθετούνται και στο σχολείο και με τους φίλους τους.
Πρέπει να τους θέσουμε όρια και μέτρο στη συμπεριφορά τους. Μέτρο όμως, πρέπει να υπάρχει και στη δική μας ζωή και συμπεριφορά.
……………..
Σας προτρέπουμε να αναφέρουμε άμεσα η κάθε πλευρά (γονείς, καθηγητές) τυχόν απότομες αλλαγές στη συμπεριφορά ή στην επίδοση του παιδιού. Μπορεί το παιδί να χρειάζεται βοήθεια και στήριξη, αλλά να μην το εξωτερικεύει. Ενδιαφέρον κι όχι αδιαφορία είναι το μήνυμα που θα πρέπει να εκπέμπεται συνεχώς στα παιδιά.
Στην περίπτωση έκτακτου περιστατικού, π.χ. θανάτου μέλους της οικογένειας, θα πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση, διότι ίσως χρειαστεί η εμπλοκή ειδικών, αν παρατηρηθεί πως το παιδί έχει επηρεαστεί τραυματικά.
Το πλαίσιο για την ανάπτυξη αυτής της συνεργασίας πρέπει να εντοπιστεί στην κοινή αντίληψη πως και οι δύο πλευρές έχουν το παιδί στο επίκεντρο της δράσης και της έγνοιας τους, αφού τους χρειάζεται και τους δύο.
Αν ο γονιός βρίσκεται από την πλευρά του σχολείου και συμμετέχει στις δράσεις, αν συνομιλεί με τους εκπαιδευτικούς και βρίσκεται κοντά στις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, τότε είναι πολύ πιθανό το παιδί να έχει μία επιτυχημένη σχολική σταδιοδρομία.
Αν ο εκπαιδευτικός είναι δεκτικός σε εισηγήσεις, συζητεί ισότιμα με το γονιό και συμμερίζεται τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, τότε είναι πιθανό το παιδί να έχει μία ομαλή και επιτυχημένη σχολική εμπειρία.”

Σουλιώτη Μεταξία ΠΕ02
Εκ μέρους του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Δείτε λιγότερα

Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ. Ροδόπης, «ΟΡΦΕΑΣ»

ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Published: 01 March 2022 Hits: 75
Την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με τους γονείς μαθητών
της Ά γυμνασίου του 3ου γυμνασίου κομοτηνής, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος ενίσχυσης
των σχέσεων σχολείου οικογένειας.
Σας ευχαριστούμε πολύ!!!
http://www.prolipsi-komotini.gr/index.php/nea-anakoinoseis-menu/121-3-2
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
published: 04 March 2022 Hits: 76
Την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε, δια ζώσης επιμορφωτική συνάντηση
με τους εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του
4ου θεματικού άξονα “Σχεσεις μαθητών- εκπαιδευτικών”.
Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία.
http://www.prolipsi-komotini.gr/index.php/nea-anakoinoseis-menu/125-3-4